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Traduction libre et tres rapide du FAQ Anglais M&T

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Message  Algonquin Lun 2 Mai - 1:08

Voici l'essentiel du FAQ anglais traduit via "translator" (traducteur rapide et free Arrow  sur internet.. qui va vite sur certains points Basketball , mais cela peut aider quand même à comprendre/interpréter certains trucs, .
j'ai fait ce p'tit exercice pour moi et mes fils; Si cela peut en aider certains..? on a laissé en anglais tt ce qui se comprend avec un tres faible niveau d'anglais comme le notre (à moi et mes fils).
Bonne lecture

M&T FAQ  ANGLAIS
by sotek486 »
LAST UPDATED: 3/22/2016

Can Indians move into Melee using the Guerilla trait?
According to the French rulebook this is prohibited:  (3rd page).ceci est interdit

Is Vigilance used at the end of enemy movement or can it be used at the end of any action?
This is an error in the rulebook.  Vigilance can be used at the end of any enemy action (not only a movement action as indicated in the rulebook).
Ceci est une erreur dans le livret de règles. Vigilance peut être utilisé à la fin d'une action ennemie ( pas seulement une action de mouvement comme indiqué dans le livre de règles )

Does going on Vigilance cost a single action?
Est-ce que se passe Vigilance coûte une seule action ?
Going on Vigilance coûte à l’unitee L’activation complete

If a unit is Vigilant and the activation card for that unit is turned up - does the unit lose Vigilance? The unit can remain Vigilant (using it's entire activiation) or can conduct actions normally (in which case the unit would no longer be Vigilant).

Si une unité est Vigilant et la carte d'activation de cette unité est mise en place - ne l'unité perdre Vigilance ? ( L'unité peut rester Vigilant ( en utilisant son ensemble activiation ) ou peut mener des actions normalement (dans ce cas, l'unité ne serait plus Vigilant ) .

Can a unit that is Vigilant, that is charged, fire on the unit that is charging it? No, as Vigilant shooting is resolved at the end of the enemy's action (correction from the rulebook, this should not be movement but rather action), they are already in contact and cannot be shot at - although the charging unit could use thrown weapons, as that happens before movement into contact.

Non, que le tir Vigilant est résolu à la fin de l'action de l'ennemi (correction du livre de règles , cela ne devrait pas être un mouvement , mais plutôt l'action ) , ils sont déjà en contact et ne peuvent pas être tirés au - bien que l'unité de charge pourrait utiliser des armes de jet , comme cela se produit avant le déplacement en contact

Traits - Natural vs. Random aléatoire
(rulebook, p.39)
Remember that selecting the natural talent for a troop type is an extra 5pts over the cost of the talent itself. You are limited to two talents total - at 5pts each --- with +5pts if you select the natural talent. For example, selecting a natural talent only would be 5pts for the talent +5pts for selecting the natural talent for 10pts total vs. selection two random talents at 5pts each for a total of 10pts.

How far can models (from both sides) move into contact when continuing to fight a melee?
Jusqu'où peut- modèles ( des deux côtés ) se déplacent en contact lors de la poursuite pour lutter contre une mêlée
Models can use their regular movement value when moving models into contact during a continuation of melee.
Les modèles peuvent utiliser leur valeur de mouvement régulier lorsque le déplacement des modèles en contact lors d'une poursuite de la mêlée.

Can an Indian unit activated by the Guerrilla Talent use its movement to initiate a melee?
Yes, the unit may use the activation to engage in melee.

What happens when 2 hidden markers come into sight of each other? Qu'est-ce qui se passe quand 2 marqueurs cachés viennent en vue les uns des autres ?
When 2 hidden markers come into spotting range then they are both turned over, even if they are both dummies.
Lorsque 2 marqueurs cachés entrent en gamme de spotting puis ils sont tous deux retournés , même si elles sont les deux mannequins

For regular troops to form a firing line is it a separate activation or just ending a movement in base to base contact and in the open?

Pour les troupes régulières pour former une ligne de tir est une activation séparée ou tout simplement mettre fin à un mouvement dans la base de contact de base et à l'air libre ?
To form a firing line you just have to end your movement in the correct formation see page 32, so it’s not an extra activation (well other then moving but you know what is meant).

In the British list p.42 the light infantry haven't got the light infantry trait so presumably can't do a firing line?
British Light troops don’t have the firing line trait so they can’t form one.

If you are using Hidden Movement Markers with a mixture of Elite and Non-Elite Units, do you have to reveal the Elite units in order to be able to move them on a Forward Boys card?
Si vous utilisez Mouvement cachés marqueurs avec un mélange d'unités d'élite et non- Elite , avez-vous de révéler les unités d'élite afin de pouvoir les déplacer sur une carte Forward Boys? As stated on page 14 a hidden movement marker only represents a unit type (or is a dummy marker). You choose when it is revealed (for whatever reason) what unit of that type to deploy at that time. A "strict" interpretation of this rule: "From now on, this marker will move instead of the unit. Hidden movement markers always have a Movement of 6" and the "Scouts" Trait. They are activated at the same time as all units of the Troop Type the display." Until the marker is revealed it is just a marker for the troop type and does not have any Traits other than Scouts as detailed above --- therefore a marker is never Elite and does not move on a Forward Boys! card.

If you wipe out a unit with Tomahawks that you were intending to charge, can you then charge a different unit instead, assuming that you have enough movement?
Si vous essuyez une unité avec tomahawks que vous aviez l'intention de fracturer , vous pouvez alors charger une autre unité à la place , en supposant que vous avez assez de mouvement ?
Yes, they can move into contact another unit as the shooting is resolved before movement.

Remember pistols provide a melee bonus (rulebook, p.28)
Model that has not shot with their pistol gets a +1 to their attack roll on the first round of melee.

Remember Officers in regards to shooting and hits (rulebook, p.39)
Officers cannot be targeted if they are within 4" of a friendly unit (unless they are the closest target) and if killed you may instead remove a friendly model within 2" (that unit takes the casuality and any resulting reaction test).
If you wish to engage in melee and opt to throw tomahawks at the start of your movement, do you have to target the unit that you are charging or could you throw the tomahawks at a different unit and then charge?
You can target any valid enemy unit (does not have to be the one that you engage in melee ... there is no "charge" declaration and necessity to pre-declare who you are engaging prior to movement intocontact) - just remember that thrown weapons by themselves (only) will not trigger a reaction test.

There are normally no long range penalties when shooting at a Firing Line, but if the action takes place at night should there be a modifier of some sort to allow for the darkness? It seems a little odd that a Firing Line is just as easy to hit in the dark as it is in broad daylight.
Il n'y a normalement pas de pénalités à longue portée lors de la prise à une ligne de tir , mais si l'action se déroule dans la nuit devrait y avoir un modificateur de quelque sorte pour permettre l'obscurité ? Il semble un peu étrange qu'un Firing Line est tout aussi facile de frapper dans l'obscurité car il est en plein jour
The "penalty" here is built into the spotting component of the game. Shooting at a firing line does not suffer a long range penalty (page 33) -- "When shooting at a Firing Line, due to the mass that the unit represents, enemy units do not suffer the -1 penalty for shooting at Long Range, should this modifier apply."
La «pénalité» ici est construit dans le composant spotting du jeu . Tir à une ligne de tir ne souffre pas d'une peine de longue portée (page 33 ) - " Lors de la prise à une ligne de tir , en raison de la masse que l'unité représente , les unités ennemies ne subissent pas la pénalité -1 pour le tir à longue portée , devrait ce modificateur appliquer .

Can a unit spot/shoot entirely through a wood?
This is mostly down to how you and your opponent agree the terrain on your board is going to work exactly before the game. Page 24 does carry the wording in the high ground section - "As a rule of thumb, woods should block the lines of sight even if the observer is on higher ground", so I would say a likely agreement for a woods could be you may not get line of sight "through" them, only into them.
Cela est surtout à la façon dont vous et votre adversaire acceptez le terrain sur votre conseil va fonctionner exactement avant le match . Page 24 fait porter le texte dans la section haute du sol - " En règle générale , les bois doivent bloquer les lignes de vue , même si l'observateur se trouve sur un terrain plus élevé " , donc je dirais un accord probable pour un bois pourrait être vous pouvez pas obtenir la ligne de mire "à" eux, seulement en eux.

Fast Target Shooting Modifier Clarification Cible rapide Tir Modificateur Clarification
This only applies to units that have moved 8" or farther in a single action (not activation or turn). Essentially this only applies to cavalry that is moving while mounted (dismounted cavalry move 4", which is reflected in the profile for cavalry in the army lists). Ceci ne concerne que les unités qui se sont déplacées 8 »ou plus en une seule action ( pas d'activation ou tourner ) . Essentiellement, cela ne vaut que pour la cavalerie que tout est en mouvement monté ( démonté mouvement de cavalerie 4 " , qui se reflète dans la fiche de cavalerie les listes de l'armée ).




What are the basing recommendations for M&T?
There is no strict basing requirement for M&T. It is important to understand the facing of each figure in a unit (as shooting arc is 180 degrees to the front). Three common basing schemes are:

1. Use square bases, 25mm or 20mm square for 28mm figures, which makes it very easy for determination of arcs of fire and facing. I would call this the default basing for M&T.
2. Use round bases, 25mm or 20mm round for 28mm figures, which makes it a little harder for determination of arcs of fire, but can be solved by marking the front of the figure and/or the 180 degree front arc of the model (or just by using friendly logic).
3. Use a mix, square or multi-figure bases for regulars and use rounds for skirmishers/scouts.

I personally use 25mm rounds (28mm figures) and 40mm rounds for Officers - basing that is similar to SAGA - but that is personal preference and nothing official.



Is there a benefit in melee for figures that are defending from inside a building? (opinion)
Although not specifically stated in the rules it seems appropriate to grant the defended obstacle bonus to the troops within the building. Bien que non spécifiquement mentionné dans les règles , il semble approprié d'accorder le bonus d' obstacle défendu aux troupes dans le bâtiment


Coureur de Bois Hunting Rifle?
One unit of Coureurs des Bois can have Rifles. Pas de fusils pour les unités de courreurs des bois.

A unit with 2 or more actions can fight a melee, win, and then fight another melee?
No, engaging in melee ends the activation for the unit (meaning you can only fight a single melee, with potentially multiple rounds, on a single activation).

What is the difference between action, activation and turn? (rulebook, p.10)
A turn is completed when the card deck has been completed resolved (or by a specific random event). An activation is when a card is being resolved for a specific unit, for example a unit of regulars is resolving an activation that consists of two actions. An action is a specific action a unit takes during an activation such as move, shoot or reload.

Are thrown weapons/one shot weapons used once per game? (rulebook, p.29)
No, thrown weapons/one shot weapons can be used once per turn as described on the top of page 29 in the rulebook.

Can a forward boys card allow a unit to get more than a single action?
No. A unit can only do a single action on a Forward, boys! card. For example, a unit with the Elite Trait cannot receive the action granted to an Officer that is within 6" of that Elite unit as that would mean it would be granted more than a single action for that Forward, boys! activation.
Non Une unité ne peut faire une seule action sur un avant, les garçons ! carte. Par exemple , une unité avec le Trait Elite ne peut pas recevoir l'action accordée à un agent qui est à moins de 6 " de cette unité d'élite car cela signifierait qu'il serait accordé plus d'une seule action pour que l'avant , les gars! Activation

Do units that are defending an obstacle gain the +1 to defence die rolls on all rounds of melee? (opinion)
Yes. The +1 to the defence die results is applied for each round of melee found so long as the unit started the melee in the position of defending the obstacle. This should be clarified more as the current wording on page 21 of the rulebook doesn't explicitly cover multiple rounds of melee ... although the "To claim this bonus the obstacle must be between the attacker and defender" which is more meant to address facing I think but can also apply to multiple rounds of melee since the models attacking are still attempting to come over the obstacle.

Are multiple shooting modifiers cumulative?
No. If a unit is at extreme range it will suffer -2 and the long range modifier will not apply (as it is overridden by the extreme range modifier).

What is the Damocles Sword option?
This is a typo and refers to the "End of Turn" option from page 10 of the rulebook (Damocles Sword was the original name for the End of Turn option prior to publishing the rules).

Page 38 refers to Appendix IV which does not exist?
This is a typo and should refer to Appendix III.

Do random events occur every time a random event card is drawn?
No. A random event only occurs if the first event card you turn over per turn is event card 1. If event card 2 or 3 is turned over first you don't do a random event.

Random event number 16 is not a random event?
This is a copy/paste typo from the Side Plot table. Random event number 16 should be: "As the sky darkened the rain fell heavily. Luckily it is only a passing downpour. The 'Rain' rules Page 27 apply (also affects spotting). The rain will stop the next time Event 1 is drawn. Note: This replaces any climatic conditions in place."
Ceci est une erreur de copier / coller de la table de la parcelle de côté . Aléatoire numéro d'événement 16 devrait être : . . . " Comme le ciel obscurci la pluie tomba lourdement Heureusement, il est seulement une averse passant Les règles « pluie » Page 27 appliquent ( affecte également des taches ) La pluie va arrêter la prochaine fois que l'événement 1 est tracé . note: Ceci remplace toutes les conditions climatiques en place "

If after fighting a round of melee, neither side has recoiled, flighted or routed, and they no longer have any models in contact, do they stop the melee or move into contact and continue fighting?
Si après avoir combattu une ronde de mêlée, ni côté a reculé , flighted ou en déroute, et ils ont plus de modèles en contact , ne cessent -elles le corps à corps ou se déplacent en contact et continuent combats ?
If both sides have "passed" their reaction tests they will move models into contact and continue fighting the melee regardless of how many models remained in contact at the end of the round of melee.
Si les deux parties ont «réussi» leurs tests de réaction , ils se déplaceront les modèles en contact et continuer à lutter contre la mêlée , peu importe combien de modèles sont restés en contact à la fin de la ronde de mêlée.

For page 43, Colonial Militia is of morale "Regular" - is this correct?
This is a typo, the morale type should be "Militia" and not Regular.
Ceci est une faute de frappe , le type de moral devrait être « milice » et non régulier


Prior to engaging in melee when thrown weapons are used at what point in the movement can they be used? (rulebook, p.28)
Thrown weapons are resolved at the start of movement only (so you cannot move some partial distance to contact then throw the weapons, it must be done prior to moving).

How is shooting made impossible resolved?
Comment tire rendu impossible résolu ?
Although it is common for gamers to apply modifiers to the shooting skill of the unit it is actually modifying the die result. For each pip between the modified dice roll and the base shooting value of the unit (for dice results lower than the shooting value), deduct two from the result of the firepower dice. For example, if the unit's shooting value is 5+ and the shooting modifier is -3, a die result of 6 would hit (6's always hit), but the modified die result would be 6-3=3. There are two pips between 3 and 5+ (shooting value of the unit), therefore the firepower dice results would be modified down by -4 pips. A firepower die result of 5 would become a 1 in this case.
Bien qu'il soit fréquent pour les joueurs d'appliquer des modificateurs à la compétence de tir de l'unité , il est en fait en train de modifier le résultat de la filière. Pour chaque pip entre le jet de dés modifié et la valeur de prise de vue de base de l'unité (pour les résultats dés inférieurs à la valeur de prise de vue ) , déduire deux à partir du résultat des dés de puissance de feu . Par exemple, si la valeur de tir de l'unité est 5+ et le modificateur de tir est de -3 , un résultat mourir de 6 frapperait ( 6 est toujours frappé ) , mais le résultat de dé modifié serait 6-3 = 3 . Il y a deux pips entre 3 et 5+ ( tir valeur de l'unité ) , donc la puissance de feu des résultats dés seraient modifiés par -4 pips . Un résultat de puissance de feu de la filière 5 deviendrait un 1 dans ce cas .

Do Auxiliaries get this firing line trait?
les Auxiliaires obtenir cette ligne trait de tir ? (rulebook, p.32)
No. The font size in the rule book is smaller and is a typo that makes it look like the Firing Line Trait is a sub item to the Auxiliaries Trait - this is not the case, Firing Line is a separate and unrelated Trait.
Non, la taille de la police dans le livre de règles est plus petite et est une faute de frappe qui fait ressembler le Trait Firing Line est un élément sous la Auxiliaires Trait - ce n'est pas le cas , la ligne de tir est un trait distinct et indépendant

The unit leader is the last to be killed, but why is it important to know which particular figure is the leader when everyone on the unit has the same stats?
There are two key reasons to know which figure in a unit is the leader:

1. All figures in the unit must remain within their movement range of the unit leader (see p.12 of the rulebook).
2. When using hidden movement, upon revealing the hidden marker the unit leader is placed on that spot and the rest of the unit placed within their movement range of that figure (leader).

1. Tous les chiffres de l'unité doivent rester dans leur gamme de mouvement du chef d'unité (voir p.12 du livre de règles ) . 2. Lorsque vous utilisez un mouvement caché , sur le marqueur révélant caché le chef de l'unité est placée à cet endroit et le reste de l'unité placée à l'intérieur de leur plage de mouvement de ce chiffre (leader)

On p.40 of the rulebook under "Boats" the third paragraph says, "With some small canoes, it can happen that a whole unit can be transported in a single boat. In that case, you can buy enough boats to carry all the models of the unit."
This paragraph contains a typo and should say, "With some small canoes, it can happen that a whole unit cannot be transported in a single boat. In that case, you can buy enough boats to carry all the models of the unit."



On p.9 of the rulebook under the Forward Boys! paragraph, part of this reads "If a side does not field an Officer ..." that suggests fielding Officers are optional. Is this correct?
Sur p.9 du livre de règles sous les Forward Boys! paragraphe , une partie de ce lit " Si un côté ne champ pas un officier ... » qui suggère des agents Fielding sont facultatifs . Est-ce correct?


On p.39 of the rulebook under "Building a force" the fourth bullet says "Your force must include at least one Officer ..." - this is not optional - your force is required to field at least a single Officer.
Sur p.39 du livre de règles sous la rubrique « Construire une force " le quatrième point dit « Votre force doit inclure au moins un agent de ... " - ceci est obligatoire - votre force est nécessaire pour aligner au moins un agent unique .


On p.43 of the rulebook under the British army list, the Torries list of options, the Trained option says "Gains the Light Infantry Trait" - but there is no Light Infantry Trait? Sur p.43 du livre de règles dans la liste de l'armée britannique , la liste Torries d'options , l'option Formés dit " Les gains d'infanterie Trait Light" - mais il n'y a pas d'infanterie légère Trait ?
(opinion)
This option should refer to the Light Troops Trait (typo).
Cette option devrait se référer aux Light militaires Trait ( typo )
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Message  hobbyone Lun 2 Mai - 6:50

Attention, si il ni a pas de faq pour la version française, c'est qu'il ni en avait pas besoin. La FAQ anglaise à été faite car il y avait des erreurs sur la version anglaise.
Donc ne pas utiliser cette FAQ. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Fred

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